Angrerett og Generelle Vilkår
Angrer du på kjøpet ditt?
Du har ihht. lovverket 14 dagers angrerett når du kjøper varer fra YouGlow Shop, jfr. Angrerettloven.
Dette gjelder fra den dagen du mottar de bestilte varene. Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter til personlig pleie og liknende.
Du må selv dekke returfrakt i angresaker. Merk at dette gjøres på egen risiko, og vi vil ikke kunne behandle saken før vi mottar den returnerte varen. Det er derfor en fordel om du sender pakken med sporing. Vi plikter til å tilbakebetale kjøpssummen innen 14 dager fra mottak av retursendingen.
Slik gjør du:
Du har ihht. lovverket 14 dagers angrerett når du kjøper varer fra YouGlow Shop, jfr. Angrerettloven.
Dette gjelder fra den dagen du mottar de bestilte varene. Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter til personlig pleie og liknende.
Du må selv dekke returfrakt i angresaker. Merk at dette gjøres på egen risiko, og vi vil ikke kunne behandle saken før vi mottar den returnerte varen. Det er derfor en fordel om du sender pakken med sporing. Vi plikter til å tilbakebetale kjøpssummen innen 14 dager fra mottak av retursendingen.
Slik gjør du:
- Du må informere YouGlow umiddelbart om at du angrer kjøpet. Beskjeden skal sendes via e-post til youglowbutikk@gmail.com.
- I e-posten må navn, adresse, e-postadresse, ditt ordrenummer, samt hvilke produkt(er) returen gjelder for, komme tydelig frem.
- Du bør returnere produktene til oss umiddelbart og innen angreretten går ut (innen 14 dager).
- Ved retur må produktene returneres i original stand og med ubrutt forsegling. Det er også viktig at du legger ved en lapp med ditt navn og ordrenummer slik at vi enkelt kan finne frem ordren din i vårt system. Du som kunde er ansvarlig for returfrakt, levering og tilstand på produktene ved retur. Produktene bør derfor sendes godt pakket inn og i original emballasje. Det er en fordel om du sender returpakken med sporing.
- Send pakken til: YouGlow v/ Maria Mortensen, Fjellrabben 3, 8646 Korgen
- Pengene vil refunderes til det kortet du betalte med når du kjøpte varen. På refusjonsbeløpet forbeholder YouGlow seg retten til å trekke en sum som tilsvarer verdifallet sammenlignet med den opprinnelige verdien til produktet for brukt eller skadet produkt.
- Angrer du før ordren er behandlet på/sendt fra vårt lager? Send straks en epost til post@youglow.org med ønske om å slette ordren. Når du får bekreftelse på sletting har du angret kjøpet ditt.
- Dersom du ikke henter ordren på postkontoret og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss uavhentet gebyr pålydende kr. 150,- for å dekke våre håndteringskostnader.
GENERELLE VILKÅR
Om YouGlow
Foretaket eies og drives av Maria Mortensen
Org.nr 922103003
Kontakt: post@youglow.no
Vennligst les gjennom våre generelle vilkår for handel hos YouGlow. Ved kjøp av produkter har kjøper samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser.
Partene er:
Selger er YouGlow, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
For å handle hos YouGlow må kjøper ha leveringsadresse i Norge (med unntak av Svalbard og Jan Mayen). YouGlow kan ikke inngå avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år. Kredittkjøp kan kun gjennomføres av personer over 18 år og forutsetter at kjøper har en kredittkortavtale med din bank eller ditt kortselskap. Kredittkjøp kan også gjennomføres gjennom Klarna.
YouGlow selger varer ment for privatmarkedet. Varer som handles hos oss er derfor ikke ment for videresalg, men til eget bruk.
Betaling
Vi må ha registrert innbetaling før vi behandler ordren. Vi tilbyr betaling med Bankkort og Klarna (Klarnas brukerbetingelser, Klarnas personvernpolicy). Ved handel via Klarna inngås avtalen med Klarna direkte. YouGlow har ingen kontroll over hvem som får tilbud om betalingsløsning og hvem som blir avvist.
Priser
Alle priser i butikken er oppgitt i NOK og inkluderer 25% mva.
YouGlow forbeholder seg retten til endre/justere priser forårsaket av prisendringer fra leverandør og feiltrykk i prislisten.
Tilbud
Tilbud gjelder så langt lageret rekker.
Frakt
YouGlow sender varer med PostNord/MyPack GO. Pakken sendes med sporing. Normalt sett er leveringstid 1-5 dager. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transportpartner.
Skadde sendinger
Dersom kjøper mottar en skadd sending, plikter du som kunde å forholde deg til våre rutiner som gjelder ved mottak av en skadd sending. Varer som er skadet etter sending med PostNord/MyPack GO eller Posten kan transportøren erstatte. Meld fra til kundeservice hos PostNord/MyPack GO eller Posten umiddelbart. Kontakt oss på shop@youglow.no så hjelper vi deg gjerne.
Vareinformasjon
YouGlow Shop gjør hele tiden sitt beste for å gi kjøper korrekte produktopplysninger. YouGlow tar likevel forbehold om feilaktig produktbeskrivelse. YouGlow tar også forbehold om at det av ulike årsaker kan bli tomt på lager. Vi tilstreber å sende varene så snart som mulig. Alle våre produkter kan brukes i Norge.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger snarest mulig etter mottak av varen. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.
Copyright
Innhold på www.youglow.no er YouGlow Maria Mortensen sin eiendom. Dette innhold er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelse av produktene, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra YouGlow Maria Mortensen.
Om YouGlow
Foretaket eies og drives av Maria Mortensen
Org.nr 922103003
Kontakt: post@youglow.no
Vennligst les gjennom våre generelle vilkår for handel hos YouGlow. Ved kjøp av produkter har kjøper samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser.
Partene er:
Selger er YouGlow, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
For å handle hos YouGlow må kjøper ha leveringsadresse i Norge (med unntak av Svalbard og Jan Mayen). YouGlow kan ikke inngå avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år. Kredittkjøp kan kun gjennomføres av personer over 18 år og forutsetter at kjøper har en kredittkortavtale med din bank eller ditt kortselskap. Kredittkjøp kan også gjennomføres gjennom Klarna.
YouGlow selger varer ment for privatmarkedet. Varer som handles hos oss er derfor ikke ment for videresalg, men til eget bruk.
Betaling
Vi må ha registrert innbetaling før vi behandler ordren. Vi tilbyr betaling med Bankkort og Klarna (Klarnas brukerbetingelser, Klarnas personvernpolicy). Ved handel via Klarna inngås avtalen med Klarna direkte. YouGlow har ingen kontroll over hvem som får tilbud om betalingsløsning og hvem som blir avvist.
Priser
Alle priser i butikken er oppgitt i NOK og inkluderer 25% mva.
YouGlow forbeholder seg retten til endre/justere priser forårsaket av prisendringer fra leverandør og feiltrykk i prislisten.
Tilbud
Tilbud gjelder så langt lageret rekker.
Frakt
YouGlow sender varer med PostNord/MyPack GO. Pakken sendes med sporing. Normalt sett er leveringstid 1-5 dager. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transportpartner.
Skadde sendinger
Dersom kjøper mottar en skadd sending, plikter du som kunde å forholde deg til våre rutiner som gjelder ved mottak av en skadd sending. Varer som er skadet etter sending med PostNord/MyPack GO eller Posten kan transportøren erstatte. Meld fra til kundeservice hos PostNord/MyPack GO eller Posten umiddelbart. Kontakt oss på shop@youglow.no så hjelper vi deg gjerne.
Vareinformasjon
YouGlow Shop gjør hele tiden sitt beste for å gi kjøper korrekte produktopplysninger. YouGlow tar likevel forbehold om feilaktig produktbeskrivelse. YouGlow tar også forbehold om at det av ulike årsaker kan bli tomt på lager. Vi tilstreber å sende varene så snart som mulig. Alle våre produkter kan brukes i Norge.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger snarest mulig etter mottak av varen. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.
Copyright
Innhold på www.youglow.no er YouGlow Maria Mortensen sin eiendom. Dette innhold er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelse av produktene, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra YouGlow Maria Mortensen.